کد خبر: 1220641
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ۲۲ میلیون اعمال قانون در ۱۱ ماه گذشته برای رانندگان متخلف خبر داد و گفت: بر اساس قانون گواهینامه ۹ هزار نفر از متخلفان باید ضبط شود که به آن‌ها پیامک داده شد و هزارو۱۰۰ نفر گواهینامه خود را تحویل دادند
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ۲۲ میلیون اعمال قانون در ۱۱ ماه گذشته برای رانندگان متخلف خبر داد و گفت: بر اساس قانون گواهینامه ۹ هزار نفر از متخلفان باید ضبط شود که به آن‌ها پیامک داده شد و هزارو۱۰۰ نفر گواهینامه خود را تحویل دادند. 
سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری در خصوص تمهیدات ترافیکی پنج‌شنبه آخر سال گفت: زیارت اهل قبور یکی از سنت‌های دیرینه‌ای است که در پنج‌شنبه آخر سال از سوی شهروندان صورت می‌گیرد و به همین دلیل در‌های بهشت زهرا در ساعت ۴ بامداد پنج‌شنبه باز خواهد شد. تمهیدات لازم برای حضور همشهریان در بهشت زهرا دیده شده و مأموران پلیس راهور از پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ از ۴ بامداد در تمام مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا مستقر خواهند شد. همچنین برابر هماهنگی‌های انجام‌شده در روز جمعه نیز فعالیت بهشت‌زهرا شبانه‌روزی خواهد بود. 
سرهنگ موسوی‌پور افزود: در نوروز ۵۰ تیم کنترل سرعت لیزر‌دار در معابر مستقر خواهند شد و با توجه به افزایش تردد در شب هنگام پیش‌بینی لازم شده‌است و از طریق دوربین‌های سطح شهر نیز مثل همیشه تمام تخلفات رانندگی خودرو‌ها ثبت می‌شود. همچنین ۳۰ تیم ویژه تست سلامت رانندگان در سطح شهر مستقر هستند. علاوه بر تیم‌های پلیس که در سطح شهر مستقر هستند، پایش تصویری رانندگان هم انجام می‌شود و اگر راننده‌ای تخلف کند و به تخلفش ادامه دهد با او تماس می‌گیریم و از می‌خواهیم که قوانین را رعایت کند البته پلیس با تخلفات حادثه‌ساز مثل سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکت دنده عقب در بزرگراه‌ها برخورد خواهد کرد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر در ورودی تهران و در آزادگان مترو داشته باشیم و به طور کلی در اطراف تهران رینگ مترو کامل شود و پارکینگ مناسب داشته‌باشیم از ورود خودرو‌های ساکنان حاشیه تهران به داخل شهر کاسته می‌شود، چراکه این افراد ماشین خود را در پارکینگ‌ها پارک کرده و با سیستم حمل و نقل عمومی وارد شهر می‌شوند و بدین ترتیب از تردد و در ادامه بروز ترافیک کاسته می‌شود. 
وی ادامه: سامانه برخورد با تخلفات ساکن آماده شده و ان‌شاءالله از سال آینده به صورت مکانیزه و هوشمند با تخلفات برخورد می‌کنیم و در جا‌هایی که دوربین نیست هم برنامه‌ریزی شده تا دوستان شهرداری دوربین نصب کنند. وی اظهار داشت: در بحث برخورد با خودرو‌های دودزا و معاینه فنی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شده و در شش ماهه نیز ۱۲ هزار خودرو معاینه فنی شان ابطال شد؛ ۳۴ هزار خودرو توقیف ساعتی شده و گواهینامه ۹ هزار نفر باید ضبط می‌شد که به آن‌ها پیامک داده شد و هزارو۱۰۰ نفر گواهینامه خود را تحویل دادند؛ کسانی که گواهینامه خود را تحویل ندادند، در صورت تخلف و مشاهده در سطح شهر گواهینامه‌شان ضبط می‌شود. سرهنگ موسوی‌پور افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۲۲ میلیون اعمال قانون صورت گرفته که ۱۱ میلیون مربوط به تخلفات ساکن بوده و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مرتبط با تخلفات حادثه‌ساز بوده‌است. سرهنگ موسوی‌پور با بیان اینکه رانندگان پرخطر شناسایی و برایشان پیامک حضور در کلاس آموزشی ارسال شده گفت: اگر فردی حاضر نشود با دستور قضایی منع خدمات در سامانه برایش ایجاد‌شده و در نهایت باید به پلیس راهور مراجعه کرده و به مرجع قضایی برود. در همین راستا ۲هزارو۸۵۷ نفر از رانندگان پرخطر در ۱۱ ماهه امسال مورد آموزش قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار